Logo SalesUp

SalesUp

In het hart van Oostende werd vandaag de nieuwe vestiging van telemarketingbedrijf SalesUp officieel geopend. Met meer dan 70 nieuwe arbeidsplaatsen en een slimme herbestemming van de bovenverdieping van het C&A-pand in de Kapellestraat, is deze opening een schoolvoorbeeld van hoe gericht economisch beleid tastbare resultaten oplevert.

De komst van SalesUp is geen toeval, maar het resultaat van een duidelijke langetermijnstrategie: leegstand terugdringen, de lokale economie versterken en meer kansen creëren voor ondernemers én werkzoekenden in Oostende. Die strategie begint steeds meer vruchten af te werpen.

Dalende leegstandsratio Oostende

Leegstand daalt, vertrouwen groeit

De meest recente cijfers van onderzoeksbureau Locatus bevestigden recent nog de positieve trend: de leegstand van handelspanden in Oostende is verder gedaald tot 9,4%. Daarmee doet Oostende het beter dan het West-Vlaamse en Vlaamse gemiddelde. Ook qua winkelvloeroppervlakte scoort Oostende opvallend goed, met een leegstandsratio van slechts 6,9%, tegenover 8,3% gemiddeld in Vlaanderen.

Het pand waar SalesUp nu gevestigd is werd drie jaar geleden aangekocht door een private ontwikkelaar. Het werd grondig gerenoveerd met respect voor de ziel van dit historische gebouw. Op de onderste verdieping werd al snel de C&A gevestigd, maar waar in vele steden de bovenste verdiepingen leegstaan, wil Oostende dit vermijden. 

Sterke samenwerking

De opening van SalesUp is ook een succesverhaal van samenwerking. Het Economisch Huis Oostende speelde een cruciale rol bij het aantrekken van het bedrijf en ondersteunt nu ook actief bij de rekrutering van lokaal talent. Momenteel zijn er zo'n 70 mensen aan het werk, met de mogelijkheid om op te schalen tot 100. Dit zorgt voor bijkomende kansen voor Oostendenaars om dichtbij huis aan de slag te gaan.

Volgens Steven Nagels, voorzitter van het Economisch Huis, bewijzen de dalende leegstandscijfers en projecten zoals deze dat de strategie werkt. Ook algemeen directeur Filip Roelandt kondigt aan dat er nog meer nieuwe invullingen volgen in het centrum, onder andere in het voormalige C&A-pand.

We blijven voluit inzetten op een ondernemend Oostende, waar samenwerking loont, ruimte wordt benut en de lokale economie blijft bloeien.

Charlotte Verkeyn

Schepen van Economie Stad Oostende
Opening SalesUp

Oostende blijft ondernemen

Als schepen van Economie is Charlotte Verkeyn (N-VA) dan ook bijzonder trots op deze realisaties: “Ze tonen aan dat we met ons beleid de juiste keuzes maken: leegstaande panden heractiveren, ruimte geven aan ondernemers en inwoners nieuwe kansen bieden. We bewijzen dat economische groei en stadsvernieuwing hand in hand kunnen gaan.”


“De opening van SalesUp is een bevestiging dat we op koers zitten,” gaat de schepen verder. “We blijven voluit inzetten op een ondernemend Oostende, waar samenwerking loont, ruimte wordt benut en de lokale economie blijft bloeien.”